Už je to skoro měsíc, co jsem byl navštívit Anglii kvůli kurzu pro vývoj počítačových online her v rámci školy. Po rozdělení do týmů jsme měli už rovnou za úkol vytvořit online hru v jazyce Javascript. Představoval jsem si to trochu jinak, ale nebudu zde rozebírat detaily. V čtyřčlenném týmu jsem měl pozici leadera, který zadával úkoly a radil ostatním, jak danou problematiku vyřešit. 90% kódu jsem napsal já, jelikož ostatní měli dost chabé znalosti ohledně programování a nechal jsem je tedy tvořit obsah do hry jako textury a animace.
Výsledkem byla hra s použitím knihovny P5 pro Javascript pro dva hráče na lokálním počítači z pohledu ze shora. Jsou proti sobě dva tanky odlišné barvy, které mají 5 životů. Cíl je prostý. Sestřelit toho druhého. Pro zpestření jsem přidal rozbitelné zdi a výbušné sudy. Implementoval jsem do hry i vlastní jednoduchý částicový systém, který nakonec neměl moc využití. Hra je veřejně k dispozici na této adrese: http://pentwyn.sabsteam.cz
Není to žádný zázrak. Bohužel na vývoj jsme měli pouhé dva dny. Chyby by tam být neměly, ale kód by potřeboval trochu vylepšit. S mým překvapením se náš tým umístil mezi těma nejlepšíma. Tak aspoň mám nějakou představu o tom, jak na to jsem.
Ukázka
Běžecká aplikace pro sportovní hodinky Garmin
Projekt IGS 2016 do kterého jsem se v rámci školy přihlásil. Chtěl jsem mít nějakou zkušenost ohledně chytrých hodinek. Dostal jsem na půjčení hodinky Garmix Fenix 3 a měl k nim vytvořit běžeckou aplikaci podle zadání. Měl jsem i možnost si na chvíli vypůjčit chytré brýle také od Garmin do kterých se vytvářela stejná aplikace jako do těchto hodinek. To měl na starosti jiný tým.
Jednoduchá aplikace, která podle třech fází upozorňuje člověka, jestli má běžet nebo vyklusávat. Čas u jednotlivé fáze lze nastavit podle potřeby. Dostal jsem k hodinkám i běžecký pás, který zaznamenával rychlost tepu (hodinky neměly v sobě senzor tepové frekvence) a podle uběhnutého času u fáze nebo dosáhnutí limitu tepové frekvence se aplikace přepnula na další fázi aktivity. Po skončení všech fází, nám aplikace ukáže spálené kalorie, délku běhu a celkový počet kroků. Samozřejmě byly to jen orientační údaje a ne na 100% přesné.
Není to nijak složitá aplikace. Byla to moje první pořádná zkušenost a hlavně první dokončený projekt v Javě. Bohužel nemám záznam finální verze aplikace z hodinek, protože mně to vůbec nenapadlo. Mám tu aspoň záznam z emulátoru v Eclipsu ve kterém jsem aplikaci vytvářel. Zvuky upozornění v emulátoru jsou jiné než v reálném zařízení.
Zde je ještě video, jak vypadala prvotní verze
BomberUltra: Unbelievable Meeting
Inspirace byla hra bomberman. Hru mohou hrát až 4 hráči. Jeden založí lobby a ostatní se k němu připojí. Jsou dva druhy map. První je náhodně vygenerovaná, kde jde nastavit její velikost a intenzita zdí, a druhá je typu vlastní, vytvořená uživatelem, pomocí editoru. Editor map je samozřejmě ve hře obsažený a mapu lze exportovat nebo importovat do hry. Každý hráč si musí vybrat mezi 10ti avatary v lobby pro lepší přehled, kdo je kdo. Jak v lobby, tak i ve hře je k dispozici chat pro snadnější komunikaci mezi hráči
Po poslední kompilaci jsem zjistil, že hra obsahuje pár chyb, ale nejsou nijak extra závažné a po restartu lze hru normálně hrát. Jazyk C#, framework .NET.
Editor map
Mapa vytvořená v editoru
Generátor terénu
Procedurální generátor terénu s kubickou interpolací s pomocí perlin noise. Generování se ukládá do jednotlivých chunků a lze je i upravovat stejně jako ve hře Minecraft. Obsahuje další nastavení jako změna oktávy.
Indiana Worms
Vývoj je "prakticky" hotový. Původně to měla být jen taková sázka, která měla vypadat úplně jinak a kupodivu se hra dostala až do takové fáze, kdy se člověk s tím může opravdu zabavit. Jsou tam ještě nějaké malé chyby ohledně multiplayeru a grafiky, ale jinak se dál neplánuje nějaký další vývoj.
Dvourozměrná platforma vytvořena v LÖVE pro více hráčů se zničitelným prostředím jako tomu je např. u hry Worms Armagedon. Jsou k dizpozici 3 zbraně, laser, rakety, gránaty a ještě také toolgun, se kterým jde případě "tvořit" terén. Jde použít naprosto jakýkoliv obrázek jako mapu pro hraní, třeba i vytvořený v programu malování.
Sabs Engine
Nedokončený projekt. Spíš je to jen takový test grafické knihovny, ale časem se určitě tento projekt pořádně rozjede.
Programování v jazyce C++ s použití grafické knihovny OpenGL. V první verzi byla možnost létání po světě, vytvářet krabice na určené pozici a tvořit světla se zadanými parametry. Ve druhé verzi byl přidán skybox, import obj. modelů, možnost reflektivních, průsvitných a obarvených materiálů a jednoduchá fyzika.
Unexplored
Tento projekt je už v dobré hratelné fázi. Počítá se, že by tato hra někdy spatřila světlo světa, ale vývoj pokračuje strašně pomalu, protože nejvíc času zabrala práce na enginu. Je ještě hodně věcí v plánu. Existuje tu možnost cross platform hraní. Bohužel jen Android a PC.
Použit LÖVE framework. 2D týmová vesmírná hra pro více hráčů formou klient-server. Svět je generovaný náhodně. Každý hráč si může založit svůj vlastní tým nebo se již připojit k nějakému vytvořenému. Je na výběr z několika zbraní. Lze si postavit jednoduchou základnu z několika budov a zabezpečit ji proti nepřátelům. Ve vesmíru se mohou vyskytnout i neutrální nepřátelé nebo dokonce nebezpečné přírodní jevy na příklad elektrické bouře nebo černé díry.
Starší ukázka z roku 2015
Nejnovější videa
Warfield
Bohužel tento projekt nikdy nevýjde. Ztratila se všechna zdrojová data a záloha žádná. Postupný vývoj trval 2 roky.
Akční strategický Garry's mod gamemode na způsob tower defense. Hráči musí za každou cenu ubránit základnu, aby se nepřátelé nedostali dovnitř a nezničili důležité jádro ve středu základy. Umělá inteligence se generuje náhodně po mapě v podobě vln. Hráči měli na výběr základnu obohatit obrannými prvky, jako radar, Ion kanón, těžký kulomet, bojový vrtulník, APC vozidlo. Bylo v plánu, že hráči museli jednou za čas nasbírat suroviny v odlehlých budovách na mapě, aby nebyli stále na jednom místě.
Heavy Balls
Vydaná hra, která se i jeden čas prodávala. Měla celkem dobrou úspěšnost a plánuje se rekonstrukce hry a znovu její zveřejnění.
Garry's mod týmový gamemode na způsob team deathmatch. Za "vybití" nepřátelského hráče dostane hráč peníze, za které si mohl vylepšit schopnosti postavy například rychlost, skoky, životy, počet hozených míčů najednou, ale také předměty jako třeba laserová mina, stoupací mina, falešná lekárnička nebo doplňovač munice a života. Jde použít skoro každou mapu kterou Garrys mod podporuje. Jen je jí třeba předem nastavit pro hraní. Ty nejlepší jsou už přednastavené.
Heavy Balls lze hrát i s botama
Team Spirit
Z tohoto následně vzniknul Warfield gamemode. Je to jeden z prvních velkých projektů. Neplánovalo se vydání.
Akční týmový Garry's mod gamemode. Každý hráč už má všechny zbraně a jen jde do boje. Za zabití hráče byla zvýšena hodnost. Lze i vytvářet týmy. Byla na výběr pouze jedna mapa.